maandag 14 februari 2011

Sjaaltjes


Ik ben nog altijd aan de sjaaltjes. Lekker werkje voor 's avonds bij de tv. De linker was een bestelling. Nu had ik in de folder van de Lidl gezien, dat ze daar weer breiwol hebben en net voor ik wilde gaan zag ik op het blog van Vilterietje, dat daar ook van dat bandjesgaren bij was waar je de sjaaltjes van kunt maken. Ze hadden sowizo veel breispullen, waar ik me wel enigszins aan te buiten ben gegaan:




De drie pakjes links zijn allemaal van dat bandjesgaren, wat overigens op het voorbeeld gewoon als hele draad gebreid wordt. Wat ik dus niet doe.


Hier nog even een detailfoto van het garen Esprit van Lammy yarns die ik in de wolwinkel kocht:


En die van de Lidl:




Het spul van de Lidl voelt zachter, maar ook 'flodderiger', het bandje is breder, daardoor (denk ik) kwam er ook een wat langer sjaaltje uit 1 bol. De kleurtjes zijn allemaal vrij zacht. Beide sjaaltjes zijn met drie steken gebreid. Je steekt je naald door het bandje in plaats van de hele draad om te slaan, dat is het enige verschil.


Hier van toen ik nog met de paarse bezig was (die ik eerst nog op vier steken deed, maar het breedte-verschil zie je nauwelijks, terwijl het sjaaltje wel aan de korte kant wordt):







5 opmerkingen:

  1. grappige sjaals.
    Ik had bij de lidll nog gekeken naar het garen maar toch niet in de gaten dat het lint garen was. Moet zo te zien toch nog even terug.
    Jammer dat er in zo'n pak maar 1 kleur zit.
    Groetjes en een fijne Valentijns dag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sjaaltjes, ik heb er vorig jaar een heleboel gemaakt. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi, Corina, jij kunt ook vanalles.
    Knap hoor. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sjaaltjes! En wat een heerlijke aankopen!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!