donderdag 23 augustus 2012

Achter de naaimachine


In mei in Veldhoven, viel ik voor dit stofje. Het bleek om een pakketje te gaan om een blokrol te maken. De beschrijving was niet heel duidelijk, en erover nadenken deed ik al even, maar nu dan eindelijk de rol gemaakt.


Het doorquilten heb ik zomaar uit de vrije hand gedaan, op de naaimachine. De bedoeling is dat ik een quiltblok waar ik mee bezig ben uit kan leggen op het witte, waar het niet makkelijk verschuift. Dan kan ik boven op mijn hobbykamer de deeltjes knippen, hierop leggen, oprollen en zo mee naar beneden nemen, hoef ik het daar niet meer uit te zoeken.


Zelfs met deze niet al te beste foto is het stofje mooi, nietwaar?


Gisteren heb ik een heel ander naaiwerk afgemaakt. Aan deze top was ik vorig jaar al begonnen, maar niet af gekregen voor het eind van de zomer. Perfect is hij niet, maar wel draagbaar, en daar ging het om.

De achterkant:


Nou, als ik deze vakantie zo productief blijf als deze eerste twee dagen... wie weet wat er nog allemaal onder mijn vingers uit gaat komen!

3 opmerkingen:

  1. Als je het maar met plezier doet is het niet erg om er je vakantie (gedeeltelijk) mee te vullen, Corina. Leuke rol, en mooie top. apart, dat luipaardprintje in paars.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blokrol!!
    Is de binnenkant katoen? Of van een ander soort stofje?
    Veel plezier met het gebruiken!

    Fijne vakantie nog! En wie weet wat je allemaal nog gaat maken :-). De top kan in ieder geval aan!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige blokkenrol, daar ga je veel plezier aan beleven!
    Wat een leuk hesje, ik hoop dat het weer nog een tijdje zomers blijft, dan kun je ook van dit mooie werkstuk plezier hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!