zondag 8 september 2013

Nog een keer Horstmar


Omdat in de laatste HZG niet al te veel ruimte voor foto's was, deel ik ze alsnog hier maar met jullie. Dit is de stand van de Duitse frivolitékring die de tentoonstelling organiseert. Alle foto's kun je weer aanklikken voor een groter afbeelding, en ik heb ze ook wat groter gehouden dan ik meestal doe.


Hier nog een stukje 'patchwork' in frivolité, uiteraard ook weer van Adelheid Dangela. Zij ontwerpt series patroontjes die qua maat exact passen, het stukje dat je rechtsonder ziet is met dezelfde patroontjes gemaakt, alleen dan met 3 kleuren, terwijl het bovenste werk met 4 kleuren is gedaan. Leuk hoe dat effect verandert hè.


Dit is werk van Brenda M Rewhorn, deze Engelse dame maakte ook de buideltasjes die in de HZG stonden, maar experimenteert ook met andere materialen. Zij gebruikt een gladde katoen die door de naald zit, en om mee te knopen allerlei garens die normaal gesproken niet glad genoeg zijn voor frivolité. Zo maakte ze deze tasjes en sjaals.


Kleurrijk werk van Sonja Labordus (Nederlandse). Ik was erg weg van het rood-witte kleedje midden vooraan. Ik ben eigenlijk niet zo van de kleedjes, maar deze zou me nog wel eens kunnen verleiden.


En dan was er nog een Duitse dame die zich liet inspireren door die gehaakte kralenkettingen die je toen een tijd zag, zij vroeg zich af of zoiets ook kon in frivolité en kijk maar, dat kan nog ook.


En dit is het schattige voormalige stadhuis van Horstmar, waar een deel van de tentoonstelling in plaatsvindt.


De Japanse delegatie, veel wat grover werk op een ondergrond van tule.


Nou vooruit, ik laat alles nu maar in één keer zien, het is tenslotte al weer even geleden.


Gunhild Fette, de bedenkster van Perlnaofe, de naaldfrivolité techniek waarbij je kralen gelijk in je werkstuk verwerkt, de techniek die ik ook veel gebruikt. Ze schreef er twee geweldige boekjes over, met super leuke patronen en een goede uitleg.


Hier zie je wat meer van haar werk, die groene ketting, daar werd ik vorig jaar al verliefd op, en ik heb wel het patroon (staat in het groene boekje) en intussen ook al kralen en garen bij elkaar gezocht... nu alleen nog 'even' maken...


Hier nog meer van haar werk.


De Nederlandse Ineke Kuiperij maakt prachtige 3d ontwerpen in frivolité, ze heeft intussen al een heel stapeltje patronenboekjes geschreven. Ik vond deze magnolia érg mooi.


Zij maakte ook deze vier jaargetijden.


Voor de verhalen erbij, zie HZG 178, of eerdere blogposts, zoals deze of deze of deze. En wil je volgend jaar ook gaan, kijk dan HIER voor meer informatie.

5 opmerkingen:

  1. Wat mooi!!! En jammer dat mijn Moeder niet meer leeft-ze deed dit ook zo graag-kraagjes,kantjes,kleedjes.Als ze die magnoliabloemen had gezien,zou ze het zo nagemaakt hebben.
    Zelf kan ik het niet-wel geprobeerd,maar door mijn linkshandig zijn,trek is steeds aan het verkeerde draadje en zit alles óp slot'.
    succes met je kralenketting.
    goede zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow,this is amazing! I've never seen so much lovely tatting in one place. The patchwork doily is beautiful and I agree with you about the red and white one! The four seasons are wonderful too. Thank you for the beautiful pictures!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende beurs, fijn dat je hem nogmaals onder de aandacht brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verslag. Fijn dat je het verslag in HWZ hier aanvult. Wat een boel moois is er nog te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat we hier kunnen zien wat de tentoonstelling precies inhield. Ik vind het erg mooi! Hier zou je een apart tijdschrift over kunnen uitgeven ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!